Skyscannerin tarinan kertominen

Odotusten ylittäminen

Tehtävämme on muuttaa matkustamistapoja.

Seuraa matkaamme

Tiedotustoimisto

Löydä yhteystietoja mediakyselyitä varten.

Ota yhteyttä

Yrityksen blogi

Pysy ajan tasalla lehdistötiedotteiden ja viimeisimpien uutisten avulla.

Tutustu viimeisimpiin uutisiin

Brändin materiaalit

Pääse käsiksi valokuviin, tuotekuviin ja logoihin.

Katso

Tarinamme tähän mennessä

2003

Gareth Williams rekisteröi yrityksen vuonna 2001 ja lanseeraa Skyscannerin vierashuoneestaan käsin. Seuraavana vuonna ensimmäinen toimisto avataan Edinburghissa.

2007

Saamme 1,5 miljoonan punnan A-rahoituksen Scottish Equity Partners -yritykseltä, ja lisäksi miljoona puntaa vuonna 2008.

2008

Ensimmäisen kerran palveluamme käyttää yli miljoona käyttäjää yhdessä päivässä.

2009

Verkkosivu otetaan käyttöön yli 30 kielellä maailmanlaajuisesti.

2011

Aasian vahvan kasvun myötä avaamme toimiston Singaporeen ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa ostamme Zoombu-nimisen startup-matkailuyrityksen. Samaan aikaan Skyscanner-sovellus otetaan käyttöön.

2013

Sequoia Capital sijoittaa Skyscanneriin samana vuonna, kun laajennamme toimintaamme lentojen lisäksi muihin palveluihin, ja ostamme espanjalaisen hotellienvertailuyrityksen Foggin sekä otamme sovelluksessa käyttöön autonvuokrauspalvelun. Avaamme toimiston myös Miamiin.

2014

Tänä vuonna keskitymme mobiilipalveluihin, ostamme Budapestissa toimivan Distinction-nimisen sovelluskehitysyrityksen ja otamme hotellihaun käyttöön sovelluksessa. Alamme tarjota tietoa matkailualalle uuden B2B-alustamme avulla. Hankimme myös Youbibi-nimisen yrityksen, joka on kiinalainen matkanhakusivusto.

2015

Avaamme uuden toimiston Lontoossa ja käynnistämme uuden hankkeen Aasiassa aloittamalla yhteistyön Yahoo! Japanin kanssa. Meistä tulee myös ensimmäinen maailmanlaajuinen matkailuun liittyvä metahakupalvelu, joka antaa lentoyhtiöille mahdollisuuden tehdä varauksia kolmannen osapuolen kautta NDC:n avulla.

2016

Vuosi alkaa viidellä uudella kumppanisuhteella, jotka investoivat 128 miljoonaa puntaa Skyscannerin kasvun tukemiseen ja nopeuttamiseen. Vuosi päättyy siihen, että Ctrip (nykyään Trip.com Group) ostaa Skyscannerin 1,4 miljardilla punnalla. Se on suurin Euroopassa tehty matkustusteknisen alan yrityshankinta.

2017

Vahvistamme arvosteluitamme ja suosituksiamme hankkimalla Twizoo-nimisen sosiaalisen median alustan.

2018

Garethista tulee puheenjohtaja ja hän keskittyy Skyscannerin pitkän tähtäimen visioon. Teknologiajohtajamme Bryan Dove aloittaa toimitusjohtajana.

2019

Jotta matkustajat voisivat varata vähemmän päästöjä aiheuttavia lentoja, otamme käyttöön ympäristömerkinnät. Osa suurta tehtäväämme on johtaa maailmanlaajuista muutosta kohti modernia ja kestävää matkailua. Yli 100 miljoonaa käyttäjää käyttää Skyscanneria joka kuukausi.

Uusi ilme ja roh­keampi asenne

Uskomme, että matkustamisella on voimaa muuttaa meitä. Ja meillä on voimaa muuttaa matkailua.

Tutustutaan uutuuksiin