Skyscannerin tarinan kertominen

Odotusten ylittäminen

Tehtävämme on muuttaa matkustamistapoja.

Seuraa matkaamme

Tiedotustoimisto

Löydä yhteystietoja mediakyselyitä varten.

Ota yhteyttä

Yrityksen blogi

Pysy ajan tasalla lehdistötiedotteiden ja viimeisimpien uutisten avulla.

Tutustu viimeisimpiin uutisiin

Brändin materiaalit

Pääse käsiksi valokuviin, tuotekuviin ja logoihin.

Katso

Etsitkö edustajaa?

Ota yhteyttä tiedotustoimistoomme saadaksesi lisätietoa.

Bryan

Bryan
Dove

Toimitusjohtaja

Työskenneltyään avainrooleissa Microsoftilla, Amazonilla ja Skypellä hän liittyi Skyscanneriin vuonna 2015 johtaakseen ja kasvattaakseen kaikkia yrityksen liiketoiminta-alueita, mukaan lukien tuote-, tekniikka-, tietotekniikka-, suunnittelu- ja infrastruktuuritiimit. Hänestä tuli toimitusjohtaja vuonna 2018.

Ruth

Ruth
Chandler

Henkilöstöjohtaha

Ruth uskoo vakaasti, että ”hienot ihmiset tekevät hienoja tuotteita”, joten hän ja hänen tiiminsä keskittyvät tukemaan ja kehittämään niitä yli 1.000 upeaa ihmistä, jotka muodostavat Skyscannerin.

Stuart

Stuart
Middleton

Kaupallinen johtaja

Tällä hetkellä Stuart johtaa kaupallista tiimiä ja vastaa siitä, että parhaat tarjoukset ovat saatavilla kaikille matkustajille kaikilla markkinoilla.

Joanna

Joanna
Lord

Markkinointijohtaja

Monipuolisen uransa aikana Joannan tehtävänä on aina ollut rakentaa loistavia, jälkensä jättäviä brändejä, yhdistää meitä kauniilla tavoilla ja tehdä suuria asioita.

Colin

Colin
McLellan

Talousjohtaja

Ennen siirtymistään talousjohtajaksi Colin oli Skyscannerin Japanin-toimiston väliaikainen toimitusjohtaja (Yhteishanke Yahoo! Japanin kanssa) ja työskenteli Ctripin Skyscanner-yrityshankinnan rahoituspuolen parissa vuonna 2016.

Hugh

Hugh
Aitken

Kaupallinen varatoimitusjohtaja

Hugh on työskennellyt matkailualalla (lentoasemilla ja lentoyhtiöissä) yli 15 vuotta. Nyt hän johtaa Skyscannerin maailmanlaajuisia kumppanuuksia.

Steven

Steven
Pang

Tuotehallinnan varatoimitusjohtaja

Steven liittyi tiimiin, kun Skyscanner osti hänen perustamansa kiinalaisen matkailuyhtiön, mikä auttoi meitä kasvattamaan läsnäoloamme kansainvälisillä markkinoilla. Hän keskittyy kehittämään Skyscannerille uusia tuotteita ja uutta liiketoimintaa.

Filip

Filip
Filipov

Strateginen varatoimitusjohtaja

Filip on johtanut useita Skyscannerin tuotealueita, b2b-tarjontapuolen tuotteista mainontaan ja hotelleihin. Nyt hän viettää aikansa miettien Skyscannerin tulevaisuuden suuntaa – hän tunnistaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja uusia kasvutapoja.

Piero

Piero
Sierra

Tuotehallinnan varatoimitusjohtaja

Piero on tehnyt uran maailmanluokan kuluttajatuotteiden toimittajana. Skyscannerilla hän on yhtä intohimoinen ja auttaa meitä kasvamaan matkailuyritykseksi, joka asettaa matkustajat etusijalle.

Emily

Emily
Grossman

Sovelluskasvupäällikkö

Emily on erikoistunut Skyscannerin sovelluksen kasvustrategioihin ja hänellä on tietämystä mobiilisovellusmarkkinoinnista.

Rob

Rob
Miller

Lakiasianhoitaja ja konttoripäällikkö

Robilla on kokemusta laki- ja sääntelytiimien johtamisesta ja kehittämisestä nopeasti kasvavissa yrityksissä, kun yritykset kehittävät keskeisiä hankkeitaan uusille yleisöille.

Gareth

Gareth
Williams

Perustaja ja puheenjohtaja

Gareth perusti Skyscannerin vuonna 2003 yhdessä kahden ystävänsä kanssa luodakseen yksinkertaisen tavan vertailla lentojen hintoja. Tuolloin Skyscanner oli pelkkä Excel-laskentataulukko, ja vaikka yritys kasvoi nopeasti ulos Garethin vierashuoneesta, sen tavoitteena on edelleen matkustamisen helpottaminen kaikille.

Tarinamme tähän mennessä

2003

Gareth Williams rekisteröi yrityksen vuonna 2001 ja lanseeraa Skyscannerin vierashuoneestaan käsin. Seuraavana vuonna ensimmäinen toimisto avataan Edinburghissa.

2007

Saamme 1,5 miljoonan punnan A-rahoituksen Scottish Equity Partners -yritykseltä, ja lisäksi miljoona puntaa vuonna 2008.

2008

Ensimmäisen kerran palveluamme käyttää yli miljoona käyttäjää yhdessä päivässä.

2009

Verkkosivu otetaan käyttöön yli 30 kielellä maailmanlaajuisesti.

2011

Aasian vahvan kasvun myötä avaamme toimiston Singaporeen ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa ostamme Zoombu-nimisen startup-matkailuyrityksen. Samaan aikaan Skyscanner-sovellus otetaan käyttöön.

2013

Sequoia Capital sijoittaa Skyscanneriin samana vuonna, kun laajennamme toimintaamme lentojen lisäksi muihin palveluihin, ja ostamme espanjalaisen hotellienvertailuyrityksen Foggin sekä otamme sovelluksessa käyttöön autonvuokrauspalvelun. Avaamme toimiston myös Miamiin.

2014

Tänä vuonna keskitymme mobiilipalveluihin ja ostamme Budapestissa toimivan Distinction-nimisen sovelluskehitysyrityksen ja otamme hotellihaun käyttöön sovelluksessa. Alamme tarjota tietoa matkailualalle uuden B2B-alustamme avulla. Hankimme myös Youbibi-nimisen yrityksen, joka on kiinalainen matkanhakusivusto.

2015

Avaamme uuden toimiston Lontoossa ja käynnistämme uuden hankkeen Aasiassa aloittamalla yhteistyön Yahoo! Japanin kanssa. Meistä tulee myös ensimmäinen maailmanlaajuinen matkailuun liittyvä metahakupalvelu, joka antaa lentoyhtiöille mahdollisuuden tehdä varauksia kolmannen osapuolen kautta NDC:n avulla.

2016

Vuosi alkaa viidellä uudella kumppanilla, jotka investoivat 128 miljoonaa puntaa Skyscannerin kasvun tukemiseen ja nopeuttamiseen. Vuosi päättyy siihen, että Ctrip ostaa Skyscannerin 1,4 miljardilla punnalla. Se on suurin Euroopassa tehty matkustustekniikan alan yrityshankinta.

2017

Vahvistamme arvosteluitamme ja suosituksiamme hankkimalla Twizoo-nimisen sosiaalisen median alustan.

2018

Garethista tulee puheenjohtaja ja hän keskittyy Skyscannerin pitkän tähtäimen visioon. Teknologiajohtajamme Bryan Dove aloittaa toimitusjohtajana.

2019

Jotta matkustajat voisivat varata vähemmän päästöjä aiheuttavia lentoja, otamme käyttöön ympäristömerkinnät. Osa suurta tehtäväämme on johtaa maailmanlaajuista muutosta kohti modernia ja kestävää matkailua. Yli 100 miljoonaa käyttäjää käyttää Skyscanneria joka kuukausi.

Uusi ilme ja roh­keampi asenne

Uskomme, että matkustamisella on voimaa muuttaa meitä. Ja meillä on voimaa muuttaa matkailua.

Tutustutaan uutuuksiin